Cílem předmětu je objasnit roli, smysl a funkce alternativních a reformních škol ve srovnání s tzv. běžnými školami. Předmět formuje vědomosti a poznatky studentů v historickém kontextu společenských změn, reforem a inovací a poskytuje prostor ke komparaci s osobními prožitky a zkušenostmi ze školního prostředí. Umožňuje studentovi přemýšlet o dopadech změn realizovaných v jednotlivých etapách ve školství a analyzovat příčiny míry jejich účinnosti. Do centra pozornosti uvádí žáka jako objekt a současně subjekt vzdělávání v jeho individuálních potřebách rozvoje a seznamuje s rozhodujícími vnějšími faktory, ovlivňujícími úspěšnost procesu edukace v rámci alternativního a reformního školství. Přibližuje klíčovou roli učitele jako vykonavatele veškerých změn, reforem a inovací v procesu školního vzdělávání. Upozorňuje na úskalí, která jsou s tím spojena a na požadavek celostního přístupu. Na konkrétních příkladech škol demonstruje odlišnosti v přístupech k alternativnímu vzdělávání.
- Učitel: Miroslava Janečková
- Učitel: Barbora Lanková
Náplní předmětu je umožnit studentům osvojit si základní poznatky z teorie a praxe v oblasti parciálních poruch [specifické poruchy učení (SPU) a specifické poruchy chování (SPCH)]. Studující jsou seznámeni s důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami a s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany asistenta pedagoga a učitele.
- Učitel: Barbora Lanková
Předmět "Specifické poruchy učení a chování" je obsahově sestaven tak, aby naplňoval cíl, kterým je umožnit studentům osvojit si základní nezbytné poznatky a dovednosti z oblasti pedagogické teorie a praxe nápravy specifických poruch učení (SPU) a specifických poruch chování (SPCH) - ADHD, ADD. Studenti budou seznámeni se základními východisky problematiky, základní diagnostikou, příslušnou legislativou, s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany pedagoga - učitele a asistenta pedagoga. Nastíněna bude i systémová intervence zahrnující propojení školy s mimoškolním prostředím (rodinou) a poradenským systémem. Studenti se také seznámí s konkrétními nápravnými opatřeními a potenciálními důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami.
Studenti dokáží pedagogicky pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování. Jsou schopni vytvářet a aplikovat adekvátní výchovně vzdělávací strategie a přístupy.
- Učitel: Barbora Lanková
Předmět "Specifické poruchy učení a chování" je obsahově sestaven tak, aby naplňoval cíl, kterým je umožnit studentům osvojit si základní nezbytné poznatky a dovednosti z oblasti pedagogické teorie a praxe nápravy specifických poruch učení (SPU) a specifických poruch chování (SPCH) - ADHD, ADD. Studenti budou seznámeni se základními východisky problematiky, základní diagnostikou, příslušnou legislativou, s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany pedagoga - učitele a asistenta pedagoga. Nastíněna bude i systémová intervence zahrnující propojení školy s mimoškolním prostředím (rodinou) a poradenským systémem. Studenti se také seznámí s konkrétními nápravnými opatřeními a potenciálními důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami.
Studenti dokáží pedagogicky pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování. Jsou schopni vytvářet a aplikovat adekvátní výchovně vzdělávací strategie a přístupy.
- Učitel: Barbora Lanková
Prazdna anotace
- Učitel: Miroslava Janečková
- Učitel: Barbora Lanková
Předmět "Specifické poruchy učení a chování" je obsahově sestaven tak, aby naplňoval cíl, kterým je umožnit studentům osvojit si základní nezbytné poznatky a dovednosti z oblasti pedagogické teorie a praxe nápravy specifických poruch učení (SPU) a specifických poruch chování (SPCH) - ADHD, ADD. Studenti budou seznámeni se základními východisky problematiky, základní diagnostikou, příslušnou legislativou, s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany pedagoga - učitele a asistenta pedagoga. Nastíněna bude i systémová intervence zahrnující propojení školy s mimoškolním prostředím (rodinou) a poradenským systémem. Studenti se také seznámí s konkrétními nápravnými opatřeními a potenciálními důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami.
Studenti dokáží pedagogicky pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování. Jsou schopni vytvářet a aplikovat adekvátní výchovně vzdělávací strategie a přístupy.
- Učitel: Barbora Lanková
Prazdna anotace
- Učitel: Miroslava Janečková
- Učitel: Barbora Lanková
Předmět "Specifické poruchy učení a chování" je obsahově sestaven tak, aby naplňoval cíl, kterým je umožnit studentům osvojit si základní nezbytné poznatky a dovednosti z oblasti pedagogické teorie a praxe nápravy specifických poruch učení (SPU) a specifických poruch chování (SPCH) - ADHD, ADD. Studenti budou seznámeni se základními východisky problematiky, základní diagnostikou, příslušnou legislativou, s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany pedagoga - učitele a asistenta pedagoga. Nastíněna bude i systémová intervence zahrnující propojení školy s mimoškolním prostředím (rodinou) a poradenským systémem. Studenti se také seznámí s konkrétními nápravnými opatřeními a potenciálními důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami.
Studenti dokáží pedagogicky pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování. Jsou schopni vytvářet a aplikovat adekvátní výchovně vzdělávací strategie a přístupy.
- Učitel: Barbora Lanková
Náplní předmětu je umožnit studentům osvojit si základní poznatky z teorie a praxe v oblasti parciálních poruch [specifické poruchy učení (SPU) a specifické poruchy chování (SPCH)]. Studující jsou seznámeni s důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami a s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany asistenta pedagoga a učitele.
- Učitel: Barbora Lanková