Předmět "Specifické poruchy učení a chování" je obsahově sestaven tak, aby naplňoval cíl, kterým je umožnit studentům osvojit si základní nezbytné poznatky a dovednosti z oblasti pedagogické teorie a praxe nápravy specifických poruch učení (SPU) a specifických poruch chování (SPCH) - ADHD, ADD. Studenti budou seznámeni se základními východisky problematiky, základní diagnostikou, příslušnou legislativou, s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany pedagoga - učitele a asistenta pedagoga. Nastíněna bude i systémová intervence zahrnující propojení školy s mimoškolním prostředím (rodinou) a poradenským systémem. Studenti se také seznámí s konkrétními nápravnými opatřeními a potenciálními důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami.
Studenti dokáží pedagogicky pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování. Jsou schopni vytvářet a aplikovat adekvátní výchovně vzdělávací strategie a přístupy.
- Učitel: Arnošt Smolík