Cílem předmětu je seznámit studenty s uplatněním prostředků základní a sportovní gymnastiky ve školní TV na 1. stupni ZŠ. Při výuce je kladen důraz na rozvoj pedagogických a didaktických dovedností studentů při vedení modelových částí hodiny. Studenti jsou vedeni k osvojení odborné terminologie a k práci s odbornou literaturou. Zdůrazněn je význam gymnastických cvičení pro rozvoj pohybových schopností a dovedností dětí mladšího školního věku. Při nácviku základních gymnastických prvků je naznačen správný metodický postup, diagnostika chyb a jejich korekce.
Předmět představuje syntézu vybraných poznatků z kinantropologie. Jádrem je zejména systém široce pojatých teoretických a praktických poznatků pro vedení edukačního procesu v TV žáků mladšího školního věku ve všech jeho formách a rámcových plánech. Navazuje na praktické didaktiky jednotlivých předmětů z TV (didaktika atletiky, gymnastiky, tance, plavání, sportovních her, zdravotní TV....) a shrnuje poznatky získané v těchto předmětech. Součástí předmětu je splnění pedagogické praxe z tělesné výchovy na základní škole. Výklad vyučujícího k danému tématu je doplněn diskusí a rozhovory se studenty s využití poznatků z praxe. Předmět je zakončen soubornou zkouškou, která zahrnuje učivo z předmětu Didaktika TV I. a Didaktika TV II.
Cílem předmětu je seznámit studenty s uplatněním prostředků základní a sportovní gymnastiky ve školní TV na 1. stupni ZŠ. Při výuce je kladen důraz na rozvoj pedagogických a didaktických dovedností studentů při vedení modelových částí hodiny. Studenti jsou vedeni k osvojení odborné terminologie a k práci s odbornou literaturou. Zdůrazněn je význam gymnastických cvičení pro rozvoj pohybových schopností a dovedností dětí mladšího školního věku. Při nácviku základních gymnastických prvků je naznačen správný metodický postup, diagnostika chyb a jejich korekce.
Předmět představuje syntézu vybraných poznatků z kinantropologie. Jádrem je zejména systém široce pojatých teoretických a praktických poznatků pro vedení edukačního procesu v TV žáků mladšího školního věku ve všech jeho formách a rámcových plánech. Navazuje na praktické didaktiky jednotlivých předmětů z TV (didaktika atletiky, gymnastiky, tance, plavání, sportovních her, zdravotní TV....) a shrnuje poznatky získané v těchto předmětech. Součástí předmětu je splnění pedagogické praxe z tělesné výchovy na základní škole. Výklad vyučujícího k danému tématu je doplněn diskusí a rozhovory se studenty s využití poznatků z praxe. Předmět je zakončen soubornou zkouškou, která zahrnuje učivo z předmětu Didaktika TV I. a Didaktika TV II.