Cílem kurzu je seznámit posluchače se základy jízdy na kanoi a kajaku a s možnostmi provozování vodní turistiky na tocích různé obtížnosti. U studentů se předpokládá vytvoření dovedností nutných pro ovládání lodě v proudu a znalostí čtení vody s tím spojených. Cílem výuky je rovněž vytvořit podmínky pro kultivaci dovedností, které lze považovat za nutné pro zdárnou realizaci záchranných a záchranářských aktivit spojených nejen s ovládáním plavidla, ale i s vlastním pobytem v proudící vodě a dopomocí příp. záchranou jedinců v proudu. Obsahem výuky je především osvojování a kultivace dovedností spojených s ovládáním plavidla na proudící vodě. Důraz je kladen na bezpečné ovládání kanoe, kajaku a raftingového člunu event., dalších dostupných plavidel tak, aby student zvládl nejen sjetí obvyklých turistických českých toků, ale ovládl i základy sportovní jízdy, které mu za příznivých okolností dovolí absolvovat jízdu např. ve vodáckých kanálech. Vedle toho jsou studentům předávány další i teoretické poznatky o bezpečnosti pobytu na vodních tocích, materiálním vybavení, organizaci družstev apod. Student v rámci svého aktivního zapojení do výuky realizuje rovněž vedení skupiny na vybraném úseku vodního toku s úkolem prezentovat osvojené poznatky o tomto vybraném úseku, dovednost práce s mapou (kilometráží) a umění orientovat se na toku ("číst vodu").
Cílem kurzu je seznámit studenty s teoretickými základy psychomotoriky a s praktickými psychomotorickými aktivitami a hrami využitelnými u různých věkových skupin.
Cílem kurzu je seznámit studenty s teoretickými základy psychomotoriky a s praktickými psychomotorickými aktivitami a hrami využitelnými u různých věkových skupin.
Cílem předmětu je aplikace a využití pohybových aktivit v přírodě v oblasti cestovního ruchu.
Cílem předmětu je aplikace a využití pohybových aktivit v přírodě v oblasti cestovního ruchu.
Cílem předmětu je seznámit posluchače fyziologií tělesné zátěže a sportu. V praktických cvičeních naučit studenty hodnotit fyziologické ukazatele těla v průběhu pohybové aktivity, které mohou uplatnit ve své budoucí praxi. Většina témat je věnována hodnocení funkce transportního systému pomocí řady zátěžových testů a vybraných somatických charakteristik sportujícího jedince. V přednáškách je cílem předmětu objasnit fyziologické pochody jednotlivých orgánů a systémů organismu. Obsah výuky umožní studentovi pochopit fyziologické a částečně i klinické základy tělesné zátěže. Student po absolvování předmětu získá teoretické i praktické znalosti z fyziologie tělesné zátěže a sportu. Cvičení naučí studenta vhodně hodnotit potřebné somatické a funkční charakteristiky sportujícího jedince.
Cílem předmětu je seznámit posluchače fyziologií tělesné zátěže a sportu. V praktických cvičeních naučit studenty hodnotit fyziologické ukazatele těla v průběhu pohybové aktivity, které mohou uplatnit ve své budoucí praxi. Většina témat je věnována hodnocení funkce transportního systému pomocí řady zátěžových testů a vybraných somatických charakteristik sportujícího jedince. V přednáškách je cílem předmětu objasnit fyziologické pochody jednotlivých orgánů a systémů organismu. Obsah výuky umožní studentovi pochopit fyziologické a částečně i klinické základy tělesné zátěže. Student po absolvování předmětu získá teoretické i praktické znalosti z fyziologie tělesné zátěže a sportu. Cvičení naučí studenta vhodně hodnotit potřebné somatické a funkční charakteristiky sportujícího jedince.