- Teacher: Miroslava Janečková
- Teacher: Miroslava Janečková
- Teacher: Jan Janovec
- Teacher: Ivana Brtnová-Čepičková
- Teacher: Ivana Brtnová-Čepičková
- Teacher: Ivana Brtnová-Čepičková
- Teacher: Ivana Brtnová-Čepičková
- Teacher: Jan Janovec
Předmět Aritmetika s didaktikou I společně s předmětem Aritmetika s didaktikou II v letním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich pedagogické působení na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání matematických znalostí, dovedností a didakticko-metodického vhledu do dané problematiky. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využita k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí, tvorbě matematických úloh a k ukázkám moderních didaktických metod. Zvýšená pozornost je věnována ústřednímu pojmu celého předmětu, kterým je pojem číslo. V souladu s didaktickým konstruktivismem, ke kterému se výuka předmětu hlásí, jsou nejprve vytvořeny znalostní základy, na nichž je pojem číslo v průběhu obou semestrů postupně konstruován. Využito je prvků matematického objevování, badatelských metod apod. tak, aby u studentů došlo nejenom k vybudování ucelené matematické teorie, ale aby se konstruktivistický styl výuky stal přirozenou předlohou budoucí pedagogické práce studentů v matematice. Ukázané výukové metody budou doplněny o práci s učebnicí, didaktickými pomůckami, výpočetní technikou, matematickými aplikacemi a rozšířeny o příklady z praxe.
- Teacher: Jan Janovec
Předmět Aritmetika s didaktikou I společně s předmětem Aritmetika s didaktikou II v letním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich pedagogické působení na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání matematických znalostí, dovedností a didakticko-metodického vhledu do dané problematiky. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využita k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí, tvorbě matematických úloh a k ukázkám moderních didaktických metod. Zvýšená pozornost je věnována ústřednímu pojmu celého předmětu, kterým je pojem číslo. V souladu s didaktickým konstruktivismem, ke kterému se výuka předmětu hlásí, jsou nejprve vytvořeny znalostní základy, na nichž je pojem číslo v průběhu obou semestrů postupně konstruován. Využito je prvků matematického objevování, badatelských metod apod. tak, aby u studentů došlo nejenom k vybudování ucelené matematické teorie, ale aby se konstruktivistický styl výuky stal přirozenou předlohou budoucí pedagogické práce studentů v matematice. Ukázané výukové metody budou doplněny o práci s učebnicí, didaktickými pomůckami, výpočetní technikou, matematickými aplikacemi a rozšířeny o příklady z praxe.
- Teacher: Jan Janovec