Předmět Matematika navazuje na znalosti z matematiky, které studenti získali do maturity, a obsahuje základní poznatky z matematické logiky a z teorie množin. Poskytuje studentovi úvod do matematických teorií elementární aritmetiky a geometrie a k teorii vyučování matematice se zaměřením na speciální potřeby učitele na 1. stupni základní školy. Student se seznámí s příklady z praxe, bude také pracovat s různými druhy podpůrných materiálů pro rozvoj logického myšlení při výuce matematiky na prvním stupni ZŠ (učebnice, testové sady, aplikace, programy, rozhraní umožňující videohovory a videokonference). Student rozvíjí dovednost využívat matematickou logiku pro rozvoj matematického myšlení. Zvláštní důraz je kladen na tvůrčí a samostatnou práci s pojmy, na postupné budování, osvojování, přesné a výstižné užívání odborného jazyka. Je zavedena nejnutnější symbolika tak, aby umožnila použití přehledných zápisů pro hlubší pochopení a posílila důkladné osvojení prvků minimálního odborného jazyka. Výuka dílčích témat je propojena s problematikou žáků se specifickými poruchami, zejména dyskalkulií a projevů jejich obtíží při osvojování matematických pojmů.
Předmět Matematika navazuje na znalosti z matematiky, které studenti získali do maturity, a obsahuje základní poznatky z matematické logiky a z teorie množin. Poskytuje studentovi úvod do matematických teorií elementární aritmetiky a geometrie a k teorii vyučování matematice se zaměřením na speciální potřeby učitele na 1. stupni základní školy. Student se seznámí s příklady z praxe, bude také pracovat s různými druhy podpůrných materiálů pro rozvoj logického myšlení při výuce matematiky na prvním stupni ZŠ (učebnice, testové sady, aplikace, programy, rozhraní umožňující videohovory a videokonference?). Student rozvíjí dovednost využívat matematickou logiku pro rozvoj matematického myšlení. Zvláštní důraz je kladen na tvůrčí a samostatnou práci s pojmy, na postupné budování, osvojování, přesné a výstižné užívání odborného jazyka. Je zavedena nejnutnější symbolika tak, aby umožnila použití přehledných zápisů pro hlubší pochopení a posílila důkladné osvojení prvků minimálního odborného jazyka. Výuka dílčích témat je propojena s problematikou žáků se specifickými poruchami, zejména dyskalkulií a projevů jejich obtíží při osvojování matematických pojmů.
Student má v průběhu přípravy získat kompetence, které mu umožní realizovat vybrané učební metody. konkrétně badatelskou metodu a projektovou metodu. Metodicky jsou semináře koncipovány tak, aby student získával zkušenost uvedenými metodami a dokázal je vhodně aplikovat. Kurz postaven i na interaktivních metodách a týmové činnosti studentů.
Student má v průběhu přípravy získat takové kompetence, které mu umožní odpoutat se od pouhé prezentace učiva v učebnicích a pomohou mu tak vytvářet vyučovací hodiny, ve kterých budou propojovány poznatky do smysluplných celků, ve kterých žáci sami (svou vlastní aktivní učební činností) budou objevovat fakta, souvislosti i generalizace. Metodicky jsou přednášky a semináře koncipovány tak, aby student získával zkušenost s různým pojetím výuky a s rozdílnými strategiemi vyučování. Kurz postaven i na interaktivních metodách a týmové činnosti studentů. Pozornost je dále věnována různým pojetím koncipování učiva, organizačním formám, metodám práce, výběru vhodných motivací, pomůcek, hodnocení žáků, možnostem využití didaktické a výpočetní techniky.
Student má v průběhu přípravy získat takové kompetence, které mu umožní odpoutat se od pouhé prezentace učiva v učebnicích a pomohou mu tak vytvářet vyučovací hodiny, ve kterých budou propojovány poznatky do smysluplných celků, ve kterých žáci sami (svou vlastní aktivní učební činností) budou objevovat fakta, souvislosti i generalizace. Metodicky jsou přednášky a semináře koncipovány tak, aby student získával zkušenost s různým pojetím výuky a s rozdílnými strategiemi vyučování. Kurz postaven i na interaktivních metodách a týmové činnosti studentů. Pozornost je dále věnována různým pojetím koncipování učiva, organizačním formám, metodám práce, výběru vhodných motivací, pomůcek, hodnocení žáků, možnostem využití didaktické a výpočetní techniky.
Student má v průběhu přípravy získat kompetence, které mu umožní realizovat vybrané učební metody. konkrétně badatelskou metodu a projektovou metodu. Metodicky jsou semináře koncipovány tak, aby student získával zkušenost uvedenými metodami a dokázal je vhodně aplikovat. Kurz postaven i na interaktivních metodách a týmové činnosti studentů.
Předmět je klíčovým pro vzdělání budoucích učitelů ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Předmět naplňuje úlohu vzdělávání v psychomotorické oblasti týkající se praktických činností, přičemž je koncipován tak, aby složka znalostní, praktická a tvořivá byly vyváženy. Na předmět navazuje kurz Didaktika pěstitelských a technických prací II, přičemž oba předměty jsou zakončeny společnou zkouškou v letním semestru. Obsahem je předmět zaměřen na obory Práce s drobným materiálem a Konstrukční činnosti vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Úvod předmětu je věnován obecným vlastnostem technických materiálů a jejich rozdělení. Dále je předmět zaměřen na základní druhy technických materiálů s důrazem na jejich využití v oblasti praktických činností. Významné jsou praktické semináře věnující se zhotovování výrobků, kdy je dán důraz nejenom na teoretické zvládnutí učiva ale i na jeho praktickou aplikaci.

Předmět Aritmetika s didaktikou I společně s předmětem Aritmetika s didaktikou II v letním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich pedagogické působení na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání matematických znalostí, dovedností a didakticko-metodického vhledu do dané problematiky. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využita k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí, tvorbě matematických úloh a k ukázkám moderních didaktických metod. Zvýšená pozornost je věnována ústřednímu pojmu celého předmětu, kterým je pojem číslo. V souladu s didaktickým konstruktivismem, ke kterému se výuka předmětu hlásí, jsou nejprve vytvořeny znalostní základy, na nichž je pojem číslo v průběhu obou semestrů postupně konstruován. Využito je prvků matematického objevování, badatelských metod apod. tak, aby u studentů došlo nejenom k vybudování ucelené matematické teorie, ale aby se konstruktivistický styl výuky stal přirozenou předlohou budoucí pedagogické práce studentů v matematice. Ukázané výukové metody budou doplněny o práci s učebnicí, didaktickými pomůckami, výpočetní technikou, matematickými aplikacemi a rozšířeny o příklady z praxe.

Předmět Aritmetika s didaktikou I společně s předmětem Aritmetika s didaktikou II v letním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich pedagogické působení na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání matematických znalostí, dovedností a didakticko-metodického vhledu do dané problematiky. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využita k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí, tvorbě matematických úloh a k ukázkám moderních didaktických metod. Zvýšená pozornost je věnována ústřednímu pojmu celého předmětu, kterým je pojem číslo. V souladu s didaktickým konstruktivismem, ke kterému se výuka předmětu hlásí, jsou nejprve vytvořeny znalostní základy, na nichž je pojem číslo v průběhu obou semestrů postupně konstruován. Využito je prvků matematického objevování, badatelských metod apod. tak, aby u studentů došlo nejenom k vybudování ucelené matematické teorie, ale aby se konstruktivistický styl výuky stal přirozenou předlohou budoucí pedagogické práce studentů v matematice. Ukázané výukové metody budou doplněny o práci s učebnicí, didaktickými pomůckami, výpočetní technikou, matematickými aplikacemi a rozšířeny o příklady z praxe.