Anotace:
Předmět je klíčovým pro vzdělání budoucích učitelů ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Předmět naplňuje úlohu vzdělávání v psychomotorické oblasti týkající se praktických činností, přičemž je koncipován tak, aby složka znalostní, praktická a tvořivá byly vyváženy. Na předmět navazuje kurz Didaktika pěstitelských a technických prací II, přičemž oba předměty jsou zakončeny společnou zkouškou v letním semestru.
- Teacher: Jan Janovec
Předmět je klíčovým pro vzdělání budoucích učitelů ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Předmět naplňuje úlohu vzdělávání v psychomotorické oblasti týkající se praktických činností, přičemž je koncipován tak, aby složka znalostní, praktická a tvořivá byly vyváženy. Na předmět navazuje kurz Didaktika pěstitelských a technických prací II, přičemž oba předměty jsou zakončeny společnou zkouškou v letním semestru.
- Teacher: Jan Janovec
Předmět Aritmetika s didaktikou II společně s předmětem Aritmetika s didaktikou I v zimním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich výuku na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání početních dovedností a didaktických metodických zkušeností. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využity k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí a tvorbě matematických úloh. V didaktickém aspektu předmětu se výuka hlásí k principům didaktického konstruktivismu, stylem výuky se předmět snaží do budoucí pedagogické práce studentů přenést prvky matematického objevování a tvorby. Důraz bude kladen na využití netradičních výukových metod a forem pro maximální možnost zapojení žáků s SPU případně nadaných žáků během vyučování. U jednotlivých číselných oborů se studenti setkají s problematikou dyskalkulie.
- Teacher: Jan Janovec
Předmět Aritmetika s didaktikou II společně s předmětem Aritmetika s didaktikou I v zimním semestru 2. ročníku připravuje studenty na jejich výuku na prvním stupni základní školy a to z hlediska získání početních dovedností a didaktických metodických zkušeností. V přednáškách získá student potřebné informace v uceleném systému, cvičení jsou využity k řešení matematických problémů, experimentování, objevování matematických souvislostí a tvorbě matematických úloh. V didaktickém aspektu předmětu se výuka hlásí k principům didaktického konstruktivismu, stylem výuky se předmět snaží do budoucí pedagogické práce studentů přenést prvky matematického objevování a tvorby. Důraz bude kladen na využití netradičních výukových metod a forem pro maximální možnost zapojení žáků s SPU případně nadaných žáků během vyučování. U jednotlivých číselných oborů se studenti setkají s problematikou dyskalkulie.
- Teacher: Jan Janovec
Anotace:
Předmět je klíčovým pro vzdělání budoucích učitelů ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Navazuje na předmět Didaktika pěstitelských a technických prací I a je zakončen zápočtem a zkouškou společnou pro výuku předmětů v zimním a letním semestru. Předmět naplňuje úlohu vzdělávání budoucích učitelů 1. st. ZŠ v psychomotorické oblasti týkající se praktického vzdělávání, přičemž je koncipován tak, aby složka znalostní, praktická a tvořivá byly vyváženy.
- Teacher: Jan Janovec
Anotace: Předmět je klíčovým pro vzdělání budoucích učitelů ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce RVP ZV pro 1. st. ZŠ. Navazuje na předmět Didaktika pěstitelských a technických prací I a je zakončen zápočtem a zkouškou společnou pro výuku předmětů v zimním a letním semestru. Předmět naplňuje úlohu vzdělávání budoucích učitelů 1. st. ZŠ v psychomotorické oblasti týkající se praktického vzdělávání, přičemž je koncipován tak, aby složka znalostní, praktická a tvořivá byly vyváženy.
- Teacher: Jan Janovec
Studenti se seznámí s možnostmi využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve speciální pedagogice v kontextu stávajících rámcových vzdělávacích programů, strategie digitálního vzdělávání do r. 2020, současných světových trendů (např. MOOC - hromadné otevřené on-line kurzy) a specializovaných speciálně pedagogických aplikací. Vzdělávací obsah bude nejprve prezentován v teoretické rovině, následně se studenti naučí pracovat s vybranými aplikacemi. Učební materiály jsou cíleně voleny v elektronické podobě - textové dokumenty, multimediální prezentace a přednášky a výukové aplikace, vyučovací metodou je tzv. blended e-learning. Při kontaktní výuce (cvičení) se studenti teoreticky seznámí s výchozími principy a základy praktického ovládání aplikací, které následně budou samostatně (mimo cvičení) rozvíjet a prohlubovat při nápravě specifických obtíží i při tvorbě vlastních on-line edukačních projektů (studenti bez domácích počítačů s širokopásmovým připojením k internetu budou mít alternativně k dispozici PC učebnu v areálu UJEP).
- Teacher: Vlastimil Chytrý
- Teacher: Aleš Círus
- Teacher: Aleš Círus