Cílem předmětu je rozvíjet u studenta nejen schopnost vnímat odlišné přístupy v procesu vnímání a tvorby, ale i tvorbu žáků posouvat a prohlubovat. Student je seznámen s vývojem a zvláštnostmi dětského výtvarného projevu s ohledem na věk dítěte.
Předmět je orientován na kresbu a techniky kresby. Podstata a smysl kresby, seznámení s kreslířskými materiály, metodami, technikami a přiblížení jejich výtvarného využití a výrazových možností. Kresba lineární, objemová a strukturální. Základy kompozičního řešení. Objevování vyjadřovacích schopností v kresbě, využití ve výuce v MŠ.
Cílem předmětu je vést studenta k vypracování výtvarného konceptu s ohledem na transformaci obsahu výuky skrze tvůrčí činnost dětí. Na základě výstupů vyučovacích jednotek provádět analýzu didaktického díla a navrhnout jeho možné alterace vzhledem ke zlepšení konceptu výuky.
Cílem kurzu je získání informací o podstatě, původu a vývoji dětského výtvarného projevu do 6 let. Seznámení se s metodikou práce v mateřské škole, s možností propojení výtvarné výchovy s hudební výchovou, dramatickou výchovou a literární výchovou. Základní seznámení s materiály a s technikami kresby a grafiky s možností využití v mateřské škole. Student se orientuje ve výtvarné teorii a praxi se zaměřením na současné trendy v předškolním vzdělávání. Zvládá základní technické dovednosti v jednotlivých výtvarných oborech.