Náplní předmětu je seznámení studentů se základní problematikou výzkumu a dále pak s tradičními metodami, které se používají jak v kvantitativním, tak v kvalitativním výzkumu. Studenti se s danými metodami seznámí v teoretické rovině, ale důraz je kladen i na jejich praktickou aplikaci. Předmět je rovněž zaměřen na seznámení studentů se základy statistického zpracování výzkumných dat.
Předmět je zaměřen na charakteristiku, vymezení, etiologii a možnosti kompenzace, reedukace a rehabilitace u různých typů zdravotního postižení a zdravotního znevýhodnění. Konkretizovány jsou skupiny chronických, civilizačních, degenerativních, záchvatovitých a autoimunitních chorob. U vybraných chorob je pozornost věnována i etiologii a jejich konkrétním edukačním důsledkům. Podrobně jsou diskutovány kurikulární, legislativní a didaktické otázky vzdělávání, rekvalifikace a zaměstnávání zdravotně znevýhodněných osob.
Náplní kurzu je seznámení studentů se základní problematikou výzkumu (hypotézy, výzkumný soubor, validita, reliabilita) a dále pak s tradičními metodami, které se používají jak v kvantitativním, tak v kvalitativním výzkumu. Jedná se např. o pozorování, škálování, dotazníkové metody, interview, experiment, obsahovou analýzu textů atd. Studenti se s danými metodami seznámí v teoretické rovině, ale důraz je kladen i na jejich praktickou aplikaci. Předmět je rovněž zaměřen na seznámení studentů se základy statistického zpracování výzkumných dat.
Náplní předmětu je seznámení studentů se základní problematikou výzkumu a dále pak s tradičními metodami, které se používají jak v kvantitativním, tak v kvalitativním výzkumu. Studenti se s danými metodami seznámí v teoretické rovině, ale důraz je kladen i na jejich praktickou aplikaci. Předmět je rovněž zaměřen na seznámení studentů se základy statistického zpracování výzkumných dat.
Předmět Pedagogická propedeutika je určen studentům bakalářských studijních oborů se zaměřením na vzdělávání, kteří se již na prvním stupni vysokoškolské přípravy chtějí seznámit se základy výchovy a vzdělávání. Pedagogická propedeutika slouží jako preklinická disciplína, v rámci které se studenti seznámí s vymezením pedagogiky jako vědy, základními pedagogickými paradigmaty a terminologií vlastní pro tento obor. Dalšími oblastmi, které budou v rámci tohoto předmětu řešeny, jsou základní metodologické postupy v pedagogice, faktory a činitelé výchovy, školské systémy ve světě a v ČR, přehled vývoje alternativního školství a reformních systémů, soudobé vzdělávací teorie a inovativní trendy ve výchově a vzdělávání, pedeutologie.