Hlavní náplní předmětu je utváření kompetencí posluchačů ve vztahu k reflexi výuky. Jejím cílem by mělo být zlepšování výuky žáků a žákyň a také profesní seberozvoj učitele. Cílem je ukázat důležitost reflektivních procesů při výuce. To zahrnuje různé úrovně hodnocení, metakognitivních procesů, poskytování zpětné vazby, korekci chyb ve vyučovacím procesu a v neposlední řadě i využívání zkušeností kolegů a kolegyň. Cílem předmětu je utvářet a rozvíjet schopnost analyzovat svou výuku, identifikovat příčiny, proč docházelo či nedocházelo k pokrokům v učení žáků a žákyň, a navrhovat změny pro svůj budoucí postup, které budou následně aplikované v praxi; Dílčí témata realizovaná v rámci přednášky (celkem 3 vyučovací hodiny): 1. Proces reflexe výuky ve vyučovaném předmětu, jeho fáze a význam. Zpětná vazby ve vyučovacím procesu, metody pořizování zpětné vazby. (3 vyučovací hodiny) Dílčí témata realizovaná v rámci interaktivního semináře (celkem 14 vyučovacích hodin): 1. Specifika hodnocení výsledků učení v daném vyučovacím předmětu. Analýza různých metod hodnocení v daném vyučovacím předmětu, rozbor žákovských projevů a produktů jejich činností. (3 vyučovací hodiny) 2. Plánování výuky s ohledem na dosažené pokroky žáků a žákyň. (2 vyučovací hodiny) 3. Identifikace problémů v učení v daném vyučovacím předmětu a strategie jejich překonávání. Obtížná témata ve výuce daného vyučovacího předmětu. (7 vyučovacích hodin) 4. Metakognitivní procesy ve výuce, jejich reflexe a využití pro zkvalitnění procesu učení. Reflexe výuky ze strany žáků a žákyň. Reflexe výuky ze strany kolegů a kolegyň. (2 vyučovací hodiny)
Pojetí gymnastických činností a pohybové činnosti s hudbou ve vzdělávacích programech MŠ, rozvoj tvořivého vztahu k pohybu, příklady cvičení pohybové, hudebně pohybové a taneční průpravy s hudebním či rytmickým doprovodem, využití náčiní, přehled tanečních her pro děti předškolního věku, možnosti zařazování prvků rytmické gymnastiky do tělesné výchovy různých vzdělávacích institucí, pracujících s dětmi předškolního věku.
Náplní předmětu je umožnit studentům osvojit si základní poznatky z teorie a praxe v oblasti parciálních poruch [specifické poruchy učení (SPU) a specifické poruchy chování (SPCH)]. Studující jsou seznámeni s důsledky nesprávného přístupu k jedincům s těmito poruchami a s podpůrnými opatřeními aplikovatelnými ve školním prostředí při jejich edukaci ze strany asistenta pedagoga a učitele.
Cílem předmětu je seznámit studenta se základními funkčními, somatickými a zdravotními diagnostickými a vyšetřovacími postupy v kinantropologii. Konkrétně se student naučí realizovat a interpretovat funkční schopnosti organizmu a posoudit jeho připravenost k pohybovému/sportovnímu výkonu. Přednášky jsou zaměřeny na přehled diagnostiky pohybového aparátu z historického hlediska a zejména pak na základy nejnovějších trendů funkční diagnostiky. Somatická diagnostika v tomto předmětu je zaměřena na prezentaci teoretických poznatků o základních i speciálních metodách hodnocení stavby těla jeho vývoje a získání znalostí konkrétních diagnostických postupů, které mohou hodnotit somatické ukazatele sportovce, ale i jeho předpoklady k dané sportovní aktivitě. Předmět dále seznamuje studenty s problematikou základů zdravotní diagnostiky a aplikacemi vhodné tělesné výchovy u jednotlivých druhů oslabení.