Cílem předmětu je vyústění výtvarně pedagogického uvažování do instrumentálně didaktické složky výtvarné výchovy.
Student je seznámen s vývojem a zvláštnostmi dětského výtvarného projevu, typologií a symbolikou v dětském výtvarném projevu. Orientuje se v problematice specifik výtvarné práce žáků s SVP.
1. Výtvarný jazyk, výrazové prostředky, vyjadřovací prostředky, výtvarné dovednosti
2. Role pedagoga - osobnost učitele, jeho role ve vých. vzd. procesu, vztah k žákům, jeho odbornost?
3. Vzájemná interakce pedagoga a dítěte, vztahy mezi dětmi, kultivace senzibility, rozvoj individuálních vztahů ke světu, aktivizace tvořivosti, seznamování s výtvarnými postupy?
4. Role dítěte v pojetí výtvarně pedagogického a didaktického uvažování
5. Dětský výtvarný projev
6. Vývojová stádia dětského výtvarného projevu
7. Zvláštnosti dětského výtvarného projevu
8. Typologie dětského výtvarného projevu
9. Symbolika v dětském výtvarném projevu
10. Interpretace dětské kresby
11. Specifika výtvarné práce se zaměřením na žáky s SVP
12. Specifika výtvarné práce tělesně, smyslově a duševně postižených
- Učitel: Radka Růžičková