Cílem předmětu je rozvíjet u studenta nejen schopnost vnímat odlišné přístupy v procesu vnímání a tvorby, ale i tvorbu žáků posouvat a prohlubovat. Student je seznámen s vývojem a zvláštnostmi dětského výtvarného projevu s ohledem na věk dítěte. 1. Úvod do problematiky výtvarné výchovy, historický vývoj předmětu. 2. Současná situace ve výtvarné výchově. 3. Specifika dětského výtvarného projevu předškolní věk. 4. Specifika dětského výtvarného projevu mladší školní věk. 5. Vývoj prostorového vnímání dítěte podle Piageta. 6. Čtyři pojetí výtvarné výchovy 7. Výraz a význam ve výtvarné výchově. 8. Interpretace ve výtvarné výchově. 9. Artefiletické přístupy ve výtvarné výchově. 10. Komunikace ve výtvarné výchově. 11. Reflektivní dialog. 12. Projektové vyučování v primární výtvarné edukaci.