Student zohledňuje osvojené didaktické přístupy z předešlých ročníků. Dochází k propojování jednotlivých předmětů a interdisciplinárním spojům a vazbám. Zejména mezi výtvarnými a hudebními obory, kde se řešení často sama nabízejí, protože oba obory mají své postupy založené na tvořivosti a originalitě. 1. Cíle a metody výtvarné edukace. 2. Vztah viděného a slyšeného ve výtvarné výchově. 3. Mezipředmětové vztahy ve výtvarné výchově. 4. Oblast Umění a kultura v RVP ZV 5. Výtvarné umění a hudba. 6. Výtvarná a dramatická výchova. 7. Očekávané výstupy předmětu výtvarná výchova pro 5. ročník ZŠ v RVP 1. období. 8. Očekávané výstupy předmětu výtvarná výchova pro 5. ročník ZŠ v RVP 2. období. 9. Obsah učiva výtvarné výchovy - rozvíjení smyslové citlivosti. 10. Obsah učiva výtvarné výchovy - podpora a rozvoj subjektivity dítěte. 11. Obsah učiva výtvarné výchovy - rozvíjení komunikačních účinku. 12. Řady a projekty ve výtvarné výchově Soustavné propojování teoretických východisek v praktické rovině výtvarné edukace.