Cílem předmětu je vyústění výtvarně pedagogického uvažování do instrumentálně didaktické složky výtvarné výchovy. Student je seznámen s vývojem a zvláštnostmi dětského výtvarného projevu, typologií a symbolikou v dětském výtvarném projevu. Orientuje se v problematice specifik výtvarné práce žáků s SVP. 1. Výtvarný jazyk, výrazové prostředky, vyjadřovací prostředky, výtvarné dovednosti 2. Role pedagoga - osobnost učitele, jeho role ve vých. vzd. procesu, vztah k žákům, jeho odbornost? 3. Vzájemná interakce pedagoga a dítěte, vztahy mezi dětmi, kultivace senzibility, rozvoj individuálních vztahů ke světu, aktivizace tvořivosti, seznamování s výtvarnými postupy? 4. Role dítěte v pojetí výtvarně pedagogického a didaktického uvažování 5. Dětský výtvarný projev 6. Vývojová stádia dětského výtvarného projevu 7. Zvláštnosti dětského výtvarného projevu 8. Typologie dětského výtvarného projevu 9. Symbolika v dětském výtvarném projevu 10. Interpretace dětské kresby 11. Specifika výtvarné práce se zaměřením na žáky s SVP 12. Specifika výtvarné práce tělesně, smyslově a duševně postižených