Předmět v teoretické rovině otevírá otázku nad úlohou a přínosem výtvarného umění a výtvarné výchovy v oblasti všeobecného vzdělávání. Studenti nahlíží na uměleckou tvorbu v širším kontextu vizuální kultury, rozšiřují své znalosti z oblasti vizuálních studií a uvažují nad možnostmi jejich teoretické reflexe v obsahu předmětu výtvarná výchova. Poznávají konkrétní strategie prezentace výtvarné tvorby a jejich roli při interpretaci díla. Seznamují se s metodou VTS (Visual Thinking Strategies) jako metodou vedení dialogu nad vizuální tvorbou směřujícího k rozvoji kritického myšlení, vizuální gramotnosti a komunikačních kompetencí a reflektují možnosti její aplikace v hodinách výtvarné výchovy. Předmět je chápán interdisciplinárně, zprostředkovává profesní kompetence z oblasti mezioborové spolupráce a nahlíží na výtvarnou výchovu v kontextu interkulturního vzdělávání.
- Učitel: Kateřina Dytrtová