Předmět studentovi představuje galerijní a muzejní pedagogiku jako svébytné a dynamicky se rozvíjející disciplíny, které prostřednictvím tvůrčí činnosti aktivizují jinak pasivního diváka a zprostředkovávají mu zážitek z uměleckého díla. Předmět propojuje teoretickou rovinu (studium odborné literatury; základní pojmy, metody a vývoj oboru) s rovinou praktickou (student připravuje a realizuje vlastní galerijní animaci pro žáky ZŠ, SŠ nebo ZUŠ). Student je v kurzu seznámen s principy, výhodami a nevýhodami mimoškolní edukace (práce před exponátem) a učí se efektivně zapojovat do tvůrčí činnosti i jiné, než výtvarné postupy (hudba, literatura, divadlo, interdisciplinární přesahy v rámci předmětů na ZŠ, SŠ apod.). Předmět klade důraz na využití galerijní animace jako metody, propojující teoretické obsahy s praktickou (tvůrčí) činností a akcentující citový prožitek účastníka. Student svůj projekt realizuje v instituci typu X nebo Y (dle číselníku RUV) a doprovází jej originálním tištěným nebo digitálním edukačním materiálem.
- Učitel: Miloš Makovský