Student má v průběhu přípravy získat takové kompetence, které mu umožní úspěšně vést vyučování v předmětu vlastivěda (nebo předmětu s jiným názvem, ale stejným obsahem). Metodicky jsou semináře koncipovány tak, aby student získával zkušenost s různým pojetím výuky a s rozdílnými strategiemi vyučování. Kurz postaven i na interaktivních metodách a týmové činnosti studentů. Pozornost je dále věnována různým pojetím koncipování učiva, organizačním formám, metodám práce, výběru vhodné motivace a aktivizujících metod práce, pomůcek, hodnocení žáků, možnostem využití didaktické a výpočetní techniky (např. práce s interaktivní tabulí). Studenti si mimo to osvojí dovednosti spojené s obsahovou tvorbou a realizací integrované (mezipředmětově provázané) výuky a s implementací průřezových témat do výuky (environmentální výchova, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, multikulturní výchova). Pozornost věnujeme i změnám a doporučením upraveného RVP ZV.