Disciplína navazuje na předmět Literatura pro děti I ze zimního semestru a jejím cílem je seznámit studenty se základní problematikou dětské literatury a nabídnout jim inspirativní postupy, metody a formy práce s dětmi předškolního věku v oblasti literárně zaměřené činnosti. Pozornost je věnována interpretaci vybraných literárních textů literatury pro děti, tak i ilustrační tvorbě výtvarníků dětských knih a problematice animovaných, loutkových a filmových adaptací textů literatury pro děti předškolního věku. V oblasti znalostí umí student vyjmenovat, popsat a vysvětlit základní znaky, principy a pojetí literárně výchovného vzdělávání v MŠ podle RVP PV, umí se zorientovat v literatuře pro děti předškolního věku a dokáže zhodnotit její význam pro osobnostní rozvoj dítěte v předškolní výchově. Umí charakterizovat specifické postupy, metody a formy práce s uměleckou literaturou v MŠ, jež dovedou dítě k očekávaným výstupům podle RVP PV. V oblasti dovedností umí posluchač vyřešit problematické jevy vztahující se k interpretaci dětské literatury v předškolním vzdělávání, je schopen produktivně využívat teoretické poznatky pro vlastní práci s dětským folklorem, uměleckou poezií pro děti, pohádkami a pověstmi v předškolním vzdělávání. Prokáže schopnost tvořivě pracovat s literárním textem, umí navrhnout, posoudit a analyzovat různé metody a formy práce s uměleckou literaturou, zvolit vhodné metodické postupy (včetně alternativních přístupů) s cílem dosáhnout očekávaných výstupů/cílů podle RVP/ŠVP PV. Umí také vytvořit a podrobně zpracovat přípravy na literárně orientovanou výuku, koordinovat ve výuce různé činnosti, vyučovat podle literárních předloh odpovídajících předškolnímu věku dítěte a vytvářet vhodné doplňující materiály a pomůcky pro literárně zaměřenou výuku.