Předmět je zaměřen na získání základních informací o problematice dětské literatury v českém kontextu. Předkládá studentům ucelený přehled o českých autorech literatury pro děti a jejich dílech v jednotlivých obdobích jejího vývoje. Pozornost je věnována interpretaci vybraných literárních textů v kontextu vývoje jednotlivých žánrů české literatury pro děti, přičemž tematické okruhy umožňují posluchačům aktivní vstup do diskuse jak k jednotlivým autorům, tak i k vybraným dílům české literatury pro děti. V oblasti znalostí umí student vyjmenovat a vyložit základní poetické pojmy, charakterizovat a analyzovat specifické rysy a základní okruhy problematiky dětské literatury předškolního věku v českém kontextu, vysvětlit dynamiku vývoje české literární tvorby pro děti v předškolním věku, podat ucelený přehled o autorech, žánrech a dílech české literatury pro děti v jednotlivých vývojových obdobích a zhodnotit jejich důležitost pro předškolní vzdělávání. V oblasti dovedností umí student produktivně využívat teoretické poznatky pro vlastní pedagogickou práci v mateřské škole. Umí tvořivě pracovat s literárními texty z české umělecké literatury pro děti, zejména s dětským folklorem, umělou poezií, pohádkami, pověstmi a prózou s dětským hrdinou, a na základě jasné představy o žánrech, vazbách a souvislostech správně interpretovat a analyzovat díla nejvýznamnějších českých autorů pro děti předškolního věku.