Studenti si v této disciplíně komplexně osvojují nácvik mluveného projevu a výrazného přednesu z hlediska potřeb jejich profesní praxe, rozvíjejí dovednosti pohotově a správně reagovat na různé komunikační situace a vybírají texty vhodné pro přednes či práci s dětmi v mateřské škole. Posluchači se hlouběji seznamují se zásadami české ortoepie, výslovnostními styly a vadami výslovnosti, s různými metodami a formami práce s cílem kultivovat dětské jazykové projevy hravou a nenásilnou formou. Pozornost je věnována také neverbálním prostředkům vyjadřování, dechové složce řeči (respiraci) a hlasové složce řeči (fonaci). V oblasti znalostí umí student vyjmenovat, popsat, vysvětlit a zhodnotit z hlediska své budoucí profese základní vlastnosti mluveného projevu a výrazného přednesu, charakterizovat specifické rysy zvukové stránky češtiny (včetně zásad české ortoepie, techniky řeči a nejčastějších vad výslovnosti), popsat a analyzovat zvukovou stránku souvislého projevu, tj. správné členění řeči a modulace. Zároveň umí zdůvodnit a analyzovat specifické rysy komunikace v oblasti předškolního vzdělávání a zhodnotit jejich důležitost pro profesní praxi. V oblasti dovedností umí student z hlediska svého profesního pedagogického zaměření navrhnout a zvládnout metodiku rozvoje mluvních a recitačních dovedností, správně posoudit a rozpoznat nedostatky v řeči dětí, vybrat vhodné texty pro práci s dětmi v mateřské škole, posoudit vhodnost různých metod a forem práce při osvojování mateřštiny v předškolním vzdělávání a analyzovat nejvýznamnější úskalí komunikace s dětmi v MŠ. Student umí simulovat a analyzovat hlasová cvičení určená dětem v předškolním věku, umí se vyjadřovat jasně, přehledně, srozumitelně a kultivovaně.