Studijní opora obsahuje dva pilíře: výukový a výzkumný. Důvodem pro dané pojetí je ucelený pohled na výuku výslovnosti z perspektivy její didaktiky i reálnou perspektivu pedagogického kontextu.
Opora představí základní i alternativní postupy výuky výslovnosti angličtiny. Předloženy budou ukázky uceleného kurikula výuky určených pro jednotlivé úrovně CEFR, které budou porovnány s kurikulem obsažným v reálných výukových materiálech užívaných v českém vzdělávacím kontextu. Opora představí výukové aktivity a jejich podrobný rozbor.
Obsah kurzu zohledňuje výzkumy zaměřené na realitu výuky anglické výslovnosti provedené v domácím českém kontextu. Účastníci budou seznámeni s reálnými postupy a preferencemi českých učitelů angličtiny. Dále budou popsány mezinárodní snahy o kodifikaci výslovnosti angličtiny se statutem Lingua Franca, mezinárodního komunikačního jazyka. Předložený materiál bude obsahovat rozbor výslovnosti českých mluvčích angličtiny s důrazem na jazykový transfer a srozumitelnost této varianty akcentu angličtiny.
- Učitel: Kateřina Šteklová