Kurz Praktické fonetiky navazuje na předmět Fonetika a Fonologie. Předmět je složen ze dvou modulů, které jsou propojeny ve smyslu aplikované metodologie angličtiny. Studenti pracují na zlepšování vlastních jazykových kompetencí, ale zároveň se zaměřují na pedagogickou realitu výuky anglické výslovnosti. Je tímto způsobem realizována kompetence a porozumění oboru, který budou studenti vyučovat a nadále se v něm rozvíjejí. Systematicky tak pracuji na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji. Teoretické poznatky z tohoto předmětu jsou aplikovány v rámci aktivit zaměřených na aktivní zlepšování výslovnosti studentů a zároveň jejich vnímání komplexnosti zvukového systému angličtiny na rovině segmentální i suprasegmentální. Kontrastivní přístup k vybraným zvukovým jevům má za cíl eliminovat nedostatky ve zvukové produkci plynoucí z filtru mateřského jazyka studentů, a tak zvané "Czenglish". Na začátku kurzu je u všech studentů provedena diagnóza výslovnosti angličtiny na základě diagnostického textu, jehož výsledky slouží k zaměření typických problémů a zároveň tak k účinnější nápravě výslovnostních nedostatků. Porovnáním kvality výslovnosti studentů na konci kurzu jsou zpětnou vazbou pro vyučující i studenty tohoto kurzu. Metodologie výuky výslovnosti angličtiny je pojímána v kontextu jejích výslovnostních variant, standardů EIL a Lingua Franca Core. Studenti diskutují soudobé přístupy k výuce výslovnosti a postoje k jejím standardům. V rámci praktických výukových aktivit jsou demonstrovány varianty strategií výuky segmentálních a suprasegmentálních zvukových prvků. Metody výuky jsou aplikovány a dále analyzovány, praktické aktivity jsou realizovány s důrazem na výběr vhodných materiálů a vymezení jasných cílů v procesu výuky výslovnosti.