Cíle kurzu: Studenti se v rámci kurzu seznámí s problematikou socializace a sociálních norem. Dále získají vhled do výchovy a vzdělávání dětí se socializační odchylkou (s problémy v oblasti kázně a disciplinace a s diagnostikovanou poruchou chování). Studentům bude zprostředkována možnost uchopení tématu z pohledu psychologie, speciální pedagogiky a systému pedagogicko - psychologického poradenství. Studenti se podrobněji seznámí s poruchou chování (F91). Teoretická východiska, budou doplněna o informace z oblasti přístupů k etiologii, prevenci, podmínkám naplňování potřeb dětí s výše zmíněnou poruchou v rámci nastavení úspěšné socializace i výchovně vzdělávacího procesu. Představeny budou i možnosti jednotlivých institucí, které se na úspěšné realizaci procesu nápravy socializační odchylky podílejí. Studenti se s vymezenými oblastmi seznámí v teoretické rovině, ale důraz je kladen i na přesah do praktické roviny pedagogické reality. Předmět je zaměřen také na význam požadavků kladených na pedagoga v osobnostní i profesní rovině při práci s vymezenou problematikou.