Cílem kurzu je vysvětlit studentům pojem matematické myšlení a představit možnosti jeho rozvoje u dětí předškolního věku. Vysvětlit typy matematického myšlení, tj. logického myšlení založeného na pojmu výroku a funkčního myšlení založeného na pojmu proměnné. Studenti poznají induktivní myšlení a pojem intuice a seznámí se s intuitivním pojetím v matematice. Studenti se seznámí s teorií pojmotvorného procesu. Seznámí se s aritmetikou potřebnou pro názorné představy o přirozeném čísle a početních výkonech. Poznají teorii jednoduchých slovních úloh. Pozornost je věnována základním geometrickým pojmům v předškolní výchově; geometrickým útvarům, principům měření, geometrii ve čtvercové síti, modelování, prostorové orientaci a rozvoji geometrické a prostorové představivosti. Přímá manipulace s předměty je významný aspekt v rozvoji matematických schopností, v kontaktní výuce budou studenti získané teoretické poznatky aplikovat také v konkrétních úlohách.
- Učitel: Miroslava Janečková