Hlavním cílem výuky je získat teoretické a praktické poznatky z pedagogické psychologie a prohloubit psychologickou přípravu učitelů v oblasti psychologie učení a výchovy a vzdělávání na 1. st. ZŠ. Získat profesní kompetenci pro řízení a vedení vyučování. . Účelem předmětu je představit přehled současné teorie a výzkumu o lidském učení a výuce v kontextu vzdělávání. V hodinách budeme uvažovat o širším kontextu vzdělávání, kde se mohou učit jak děti, tak i dospělí, což bude zahrnovat především školu, ale i domov, sociální interakci (mezi vrstevníky, s učitelem, s cizím člověkem, atd.), užívání technologie i jen pouhé pozorování událostí, které se odehrávají kolem nás. Tento předmět zprostředkovává informace a provází studenty v: 1. Porozumění lidského chování, mentálních procesů a jejich formování 2. Pochopení, jakým způsobem jsou aplikovány sociálně vědecké metody při studiu lidského chování a mentálních procesů 3. Uplatnění teorií a konceptů pedagogické psychologie tak, aby vedly k vhledu do problémů při výuce, identifikaci a prevenci jejich příčin a jejich nápravě.