Hlavním cílem výuky je získat teoretické a praktické poznatky z pedagogické psychologie a prohloubit psychologickou přípravu učitelů v oblasti psychologie učení a výchovy a vzdělávání a získat profesní kompetenci pro řízení a vedení vyučování. Účelem předmětu je představit přehled současné teorie a výzkumu o lidském učení a výuce v kontextu vzdělávání. V hodinách budeme uvažovat o širším kontextu vzdělávání, kde se mohou učit jak děti, tak i dospělí, což bude zahrnovat především školu, ale i domov, sociální interakci (mezi vrstevníky, s učitelem, s cizím člověkem, atd.), užívání technologie i jen pouhé pozorování událostí, které se odehrávají kolem nás. Tento předmět zprostředkovává informace a provází studenty v:
1. Porozumění lidského chování, mentálních procesů a jejich formování
2. Pochopení, jakým způsobem jsou aplikovány sociálně vědecké metody při studiu lidského chování a
mentálních procesů
3. Uplatnění teorií a konceptů pedagogické psychologie tak, aby vedly k vhledu do problémů při výuce,
identifikaci a prevenci jejich příčin a jejich nápravě.
- Teacher: Ondřej Pešout
- Teacher: Alena Pilousová