Cílem předmětu je seznámit posluchače s pohybovými aktivitami, které jsou důležitým faktorem zdravím podmíněné kvality života každého člověka. Je vysvětlena charakteristika vhodné, dlouhodobé a pravidelné pohybové aktivity, pohybové aktivity z hlediska objemu, struktury, intenzity a frekvence i pohybové aktivity z pohledu úrazové zábrany. Aplikace pohybu je specifikována zejména s ohledem na civilizační choroby, kdy je důraz kladem na poruchy oběhového systému, pohybového systému a obezitu. Student po absolvování předmětu získá teoretické znalosti, které mu umožní vhodně aplikovat pohybovou aktivitu jako preventivní, ale částečně i terapeutický faktor, který může řešit řadu civilizačních chorob.
- Teacher: Dominika Petrů
- Teacher: Jana Pyšná
- Teacher: Ladislav Pyšný
Obsahem předmětu je kondiční cvičení s využitím současných populárních stylů fitness. Jedná se o aktivity aerobního charakteru doplněné o cvičení na speciálních trenažerech a s využitím specifického náčiní a nářadí.
Cílem předmětu je kultivovat pohybový projev studentů, rozvíjet jejich pohybové předpoklady se zaměřením na zlepšení kondičních schopností.
- Teacher: Jana Pyšná
- Teacher: Jitka Vaněčková
Prazdna anotace
- Teacher: Hana Kabešová
- Teacher: Jitka Vaněčková
Cílem kurzu je připravit studenty pro práci s dětmi předškolního věku při pobytu v přírodním prostředí. Zaměření kurzu je především na tělesnou výchovu v přírodě, hry v přírodě, hry v táboře, táborové soutěže, na přípravu a realizaci vycházek.
- Teacher: Iva Balkó
- Teacher: Štefan Balkó
- Teacher: Lenka Černá
- Teacher: Hana Horklová
- Teacher: Hana Kabešová
- Teacher: Jan Kresta
- Teacher: František Novotný
- Teacher: Dominika Petrů
- Teacher: Jana Pyšná
- Teacher: Martin Škopek
- Teacher: Jitka Vaněčková
Studenti si osvojí specifické vědomosti a dovednosti k organizaci a bezpečné vedení plavecké výuky na 1.stupni ZŠ, dopomoc a záchranu ve vodě. Součástí je speciální diagnostika pro učitele plavání, metodické postupy podle morfologických, fyziologických, fyziologických, psychologických a sociálních předpokladů žáků a hledisko výskytu typických, podstatných aj. chyb. Pro pedagogické výstupy v předem určeném tématu je požadována písemná příprava, zdůrazněno je metodické vedení cvičení, analýza chyb a správná metodika k jejich odstraňování.
- Teacher: Iva Balkó
- Teacher: Štefan Balkó
- Teacher: František Novotný
- Teacher: Jitka Vaněčková
Postupně jsou probrána všechna témata z teorie a praxe plavecké výuky v MŠ. Student prokáže na pedagogickém výstupu kompetenci vést žáky v dílčích úsecích učiva. Jedná se o hry ve vodě. Předmět prohlubuje přípravu studentů v didaktice plavání, v oboru činností předcházejících vlastnímu nácviku plaveckých způsobů. Zaměřuje se také na jejich přípravu pro práci s dětmi, které nevykazují potřebné předpoklady k tomuto počátečnímu výcviku ve vodním prostředí. Předmět motivuje k intenzivnější a systematičtější spolupráci s plaveckými školami při kurzech plavání dětí předškolního věku, k vyšší iniciativě v navazování této spolupráce. Studenti získají specifické vědomosti a dovednosti k organizaci a bezpečné mu vedení předplavecké výuky, dopomoc a záchranu ve vodě.
- Teacher: Jitka Vaněčková
Studenti si osvojí specifické vědomosti a dovednosti k organizaci a bezpečné vedení plavecké výuky na 1.stupni ZŠ, dopomoc a záchranu ve vodě. Součástí je speciální diagnostika pro učitele plavání, metodické postupy podle morfologických, fyziologických, fyziologických, psychologických a sociálních předpokladů žáků a hledisko výskytu typických, podstatných aj. chyb. Pro pedagogické výstupy v předem určeném tématu je požadována písemná příprava, zdůrazněno je metodické vedení cvičení, analýza chyb a správná metodika k jejich odstraňování.
- Teacher: Iva Balkó
- Teacher: Štefan Balkó
- Teacher: František Novotný
- Teacher: Jitka Vaněčková