Předmět zprostředkovává studentům základní pohybové dovednosti z gymnastiky, atletiky, plavání, sportovních her. V průběhu semestru musí student prokázat dovednostní minimum z uvedených oborů.
- Teacher: Lenka Černá
- Teacher: Miroslava Dobrodinská
- Teacher: Jan Kresta
- Teacher: Martin Nosek
- Teacher: Jitka Vaněčková
- Teacher: Lenka Vojtíková
Předmět zprostředkovává studentům základní pohybové dovednosti z gymnastiky, atletiky, plavání, sportovních her. V průběhu semestru musí student prokázat dovednostní minimum z uvedených oborů.
- Teacher: Lenka Vojtíková
Cílem předmětu je seznámit studenty s uplatněním prostředků základní a sportovní gymnastiky ve školní TV na 1. stupni ZŠ. Při výuce je kladen důraz na rozvoj pedagogických a didaktických dovedností studentů při vedení modelových částí hodiny. Studenti jsou vedeni k osvojení odborné terminologie a k práci s odbornou literaturou. Zdůrazněn je význam gymnastických cvičení pro rozvoj pohybových schopností a dovedností dětí mladšího školního věku. Při nácviku základních gymnastických prvků je naznačen správný metodický postup, diagnostika chyb a jejich korekce.
- Teacher: Lenka Černá
Postupně jsou probrána všechna témata z teorie a praxe plavecké výuky na 1.stupni ZŠ. Student prokáže na pedagogickém výstupu kompetenci vést žáky v dílčích úsecích učiva. Jedná se o hry ve vodě v úvodu metodických postupů, nácvik pohybů u jednotlivých plaveckých způsobů a vybrané prvky z užitého plavání (skoky do vody, ponořování, technika přibližování, dopomoci a záchrany oslabených a tonoucích). Na příkladech z výuky na školách je student seznámen s odpovědností učitele za různé úseky organizace, popř. metodické výpomoci u bojácných, oslabených aj. typů žáků, kteří se nemohou ihned od počátku zařadit do běžných metodických postupů, tak jak je uplatňují jednotlivé plavecké školy aj. komerční subjekty, na něž je výuka školou delegována.
- Teacher: Jitka Vaněčková
Cílem předmětu je jednak zdokonalení dosavadních herních dovedností ve sportovních hrách, které se zařazují do hodin tělesné výchovy. Dále pak seznámit studenty se základními didaktickými zásadami a metodikami nácviku herních činností jednotlivce prostřednictvím průpravných cvičení, herních cvičení a průpravných her v jednotlivých hrách, které jsou určeny pro žáky 1. stupně ZŠ.
- Teacher: Martin Škopek