Seznamení posluchačů se strukturou, dynamikou a genezí osobnosti, s jednotlivými vývojovými fázemi v životě člověka, činiteli duševního vývoje a psychosociálními potřebami jednotlivých věkových období. Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání a výchovného působení.
Seznámení posluchačů se strukturou, dynamikou a genezí osobnosti, s jednotlivými vývojovými fázemi v životě člověka, činiteli duševního vývoje a psychosociálními potřebami jednotlivých věkových období. Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání a výchovného působení.
Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou zaměřenou zejména na sebepoznání a seberozvoj, poznání vztahu mezi jedincem a malou sociální skupinou, které je jedinec členem, seznámení s možnostmi a způsoby řízení sociální skupiny spolu s adekvátním využitím komunikačních prostředků v interakci se sociálním okolím. Systém přednášek dotváří teoretickou základnu posluchačů a je spolu s poznatky získanými samostudiem předpokladem pro úspěšnou praktickou činnost v seminářích.
Předmět prohlubuje znalosti studentů o psychice člověka v bio-psycho-sociálních kontextech.Cílem je dosáhnout poznatků o psychických poruchách a připravit studenty pro práci s jedinci s konkrétními poruchami.
Předmět Psychologie zdraví je určen pro studenty studijních oborů, kteří se ve svém studiu zaměřují na poznávání psychologických aspektů různých sociálních jevů. Cílem předmětu je poskytnout základních informace o oboru psychologie zdraví a přiblížit studentům jejich praktické využití v osobním i profesním životě. Studenti jsou informováni o nových trendech a výzkumných přístupech v oblasti psychologie zdraví.
Seznámení posluchačů se strukturou, dynamikou a genezí osobnosti, s jednotlivými vývojovými fázemi v životě člověka, činiteli duševního vývoje a psychosociálními potřebami jednotlivých věkových období. Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání a výchovného působení.
Seznamení posluchačů se strukturou, dynamikou a genezí osobnosti, s jednotlivými vývojovými fázemi v životě člověka, činiteli duševního vývoje a psychosociálními potřebami jednotlivých věkových období. Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání a výchovného působení.
Hlavním cílem výuky je získat teoretické a praktické poznatky z pedagogické psychologie a prohloubit psychologickou přípravu učitelů v oblasti psychologie učení a výchovy a vzdělávání a získat profesní kompetenci pro řízení a vedení vyučování. Účelem předmětu je představit přehled současné teorie a výzkumu o lidském učení a výuce v kontextu vzdělávání. V hodinách budeme uvažovat o širším kontextu vzdělávání, kde se mohou učit jak děti, tak i dospělí, což bude zahrnovat především školu, ale i domov, sociální interakci (mezi vrstevníky, s učitelem, s cizím člověkem, atd.), užívání technologie i jen pouhé pozorování událostí, které se odehrávají kolem nás. Tento předmět zprostředkovává informace a provází studenty v: 1. Porozumění lidského chování, mentálních procesů a jejich formování 2. Pochopení, jakým způsobem jsou aplikovány sociálně vědecké metody při studiu lidského chování a mentálních procesů 3. Uplatnění teorií a konceptů pedagogické psychologie tak, aby vedly k vhledu do problémů při výuce, identifikaci a prevenci jejich příčin a jejich nápravě.
Hlavním cílem výuky je získat teoretické a praktické poznatky z pedagogické psychologie a prohloubit psychologickou přípravu učitelů v oblasti psychologie učení a výchovy a vzdělávání na 1. st. ZŠ. Získat profesní kompetenci pro řízení a vedení vyučování. . Účelem předmětu je představit přehled současné teorie a výzkumu o lidském učení a výuce v kontextu vzdělávání. V hodinách budeme uvažovat o širším kontextu vzdělávání, kde se mohou učit jak děti, tak i dospělí, což bude zahrnovat především školu, ale i domov, sociální interakci (mezi vrstevníky, s učitelem, s cizím člověkem, atd.), užívání technologie i jen pouhé pozorování událostí, které se odehrávají kolem nás. Tento předmět zprostředkovává informace a provází studenty v: 1. Porozumění lidského chování, mentálních procesů a jejich formování 2. Pochopení, jakým způsobem jsou aplikovány sociálně vědecké metody při studiu lidského chování a mentálních procesů 3. Uplatnění teorií a konceptů pedagogické psychologie tak, aby vedly k vhledu do problémů při výuce, identifikaci a prevenci jejich příčin a jejich nápravě.
Cílem předmětu je navázat na základy vzdělání v psychologických a pedagogických disciplínách získané v předchozím bakalářském a magisterském studiu tak, aby byli frekventanti schopni aplikovat předchozí získané poznatky při řešení výchovně vzdělávacích problémů vznikajících na půdě školy a školských zařízení.