Jednotný předmět je úvodem do mechanických základů lidského pohybu a sportovního náčiní, aplikací poznatků anatomie, fyziologie a kineziologie, využití poznatků biomechaniky pro determinační techniky v různých sportech.
- Teacher: Martin Škopek
Předmět vyjadřuje a kreditově ohodnocuje činnost studenta směřující k realizaci bakalářské práce. Cílem předmětu je vytvořit prostor pro uplatnění spektra činností, které jsou nezbytné k jejímu dokončení a následnému odevzdání. Od studenta se očekává aktivní plnění úkolů, na kterých se během zadání tématu práce dohodl se svým vyučujícím při zachování schválených postupů a dodržování předepsaných zásad. V rámci zpracování práce respektuje podle jejího charakteru příslušné směrnice nebo nařízení (např. schválení Etické komise).
- Teacher: Iva Balkó
- Teacher: Štefan Balkó
- Teacher: Ladislav Bláha
- Teacher: Lenka Černá
- Teacher: David Cihlář
- Teacher: Miroslava Dobrodinská
- Teacher: Jan Hnízdil
- Teacher: Hana Kabešová
- Teacher: Jan Kresta
- Teacher: Oto Louka
- Teacher: Martin Nosek
- Teacher: Dominika Petrů
- Teacher: Jana Pyšná
- Teacher: Ladislav Pyšný
- Teacher: Martin Škopek
- Teacher: Ladislav Valter
- Teacher: Jitka Vaněčková
- Teacher: Marcel Žák
Téma bakalářské práce si student volí podle vlastního zájmu, zaměření a podle nabídky katedry. Má prokázat schopnost pracovat s odbornou literaturou týkající se zvoleného tématu (včetně literatury cizojazyčné) i schopnost vlastního řešení daného problému. Musí osvědčit schopnost pracovat s běžnými informačními zdroji (klasickými bibliografiemi i elektronickými databázemi), orientovat se v knihovnách a jejich fondech. Důraz klademe na jeho schopnost získané poznatky utřídit, popsat a správně a kultivovaně o nich pojednat. Student pracuje převážně samostatně za pomoci vedoucího práce.
- Teacher: Ladislav Bláha
Cílem metodicko-organizační praxe je pomoci studentům začlenit se do prostředí, na které jsou v rámci studia připravováni. Obsahem výuky je seznámení se s trenérskou (cvičitelskou) a organizátorskou činností při vedení tělovýchovné či sportovní přípravy dětí a mládeže ve zvoleném sportovním odvětví. Student připravuje, realizuje a organizuje tréninkový proces pod vedením zkušeného trenéra (cvičitele) vybrané tělovýchovné či sportovní aktivity.
- Teacher: Josef Heidler
- Teacher: Martin Nosek
- Teacher: Ladislav Valter
- Teacher: Jitka Vaněčková
Předmět je zaměřen na teoretické a praktické zvládnutí plaveckých způsobů kraul, prsa, znak, motýlek, plaveckých obrátek a startů v souladu s pravidly sportovního plavání, dále na zvládnutí základů vodního záchranářství.Studenti dosáhnou základní výkonnostní úrovně v plaveckých způsobech a technické úrovně bez závažných chyb.
- Teacher: David Cihlář
- Teacher: Jan Hnízdil
- Teacher: Jiří Kostínek
- Teacher: Jitka Vaněčková
Cílem předmětu: Předmět seznamuje s obsahem základního a zdokonalovacího plavání. Zaměřuje se na techniku a pravidla plaveckých způsobů, startovních skoků a obrátek, na dosažení základní výkonnostní úrovně studentů v závodních plaveckých způsobech a technické úrovně bez závažných chyb.
Zápočtové požadavky jsou vypsány v sylabu předmětu ve Stagu.
Studijní opora je určená nejen pro kombinované formy výuky programu Tělesná výchova a sport . Obsahuje základní informace o technice a metodice plaveckých způsobů kraul, znak, prsa, motýl a technice a metodice plaveckých startů.
Zápočtové požadavky jsou vypsány v sylabu předmětu ve Stagu.
Studijní opora je určená nejen pro kombinované formy výuky programu Tělesná výchova a sport . Obsahuje základní informace o technice a metodice plaveckých způsobů kraul, znak, prsa, motýl a technice a metodice plaveckých startů.
- Teacher: David Cihlář
- Teacher: Jitka Vaněčková
Předmět je zaměřen na teoretické a praktické zvládnutí plaveckých způsobů kraul, prsa, znak, motýlek, plaveckých obrátek a startů v souladu s pravidly sportovního plavání, dále na zvládnutí základů vodního záchranářství.Studenti dosáhnou základní výkonnostní úrovně v plaveckých způsobech a technické úrovně bez závažných chyb.
- Teacher: David Cihlář
- Teacher: Jitka Vaněčková
Cílem je seznámení studentů s teoretickými základy pohybových aktivit (PA), s jejich využitím ve výuce, orientace v bezpečnostních aspektech. Výběr aktivit je vymezen rozsahem praktických kurzů, kterými student prochází během studia, např. turistika pěší, vodní, vysokohorská, zimní, cykloturistika, horolezectví, orientační běh, cvičení a hry v přírodě, atd. Seznamuje se s organizací a řízením tělovýchovných aktivit v daném sportovním odvětví a pořádáním významných sportovních soutěží a sportovně-společenských akcí v rámci Katedry tělesné výchovy a sportu, Pedagogické fakulty, Univerzity J. E. Purkyně, Univerzitního sportovního klubu a tělovýchovného hnutí v rámci regionu.
Důraz je především kladen na vytvoření základního přehledu o podstatných aspektech organizace a řízení tělovýchovných (TV) aktivit.
- Teacher: Jitka Vaněčková
Cílem metodicko-organizační praxe je pomoci studentům začlenit se do prostředí, na které jsou v rámci studia připravováni. Obsahem výuky je seznámení se s trenérskou (cvičitelskou) a organizátorskou činností při vedení tělovýchovné či sportovní přípravy dětí a mládeže ve zvoleném sportovním odvětví. Student připravuje, realizuje a organizuje tréninkový proces pod vedením zkušeného trenéra (cvičitele) vybrané tělovýchovné či sportovní aktivity.
- Teacher: Josef Heidler
- Teacher: Martin Nosek
- Teacher: Ladislav Valter
- Teacher: Jitka Vaněčková